Na 10 dni przed startem elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL liczba rejestracji w systemie przekroczyła sto tysięcy. Kierowcy pojazdów ciężarowych oraz właściciele firm transportowych mają świadomość zbliżających się zmian i coraz liczniej stawiają się w punktach rejestracji. Do dzisiaj wydanych zostało 102,5 tys. urządzeń pokładowych viaBOX. Przedstawiciele operatora systemu szacują, że liczba ta do dnia startu może nawet się podwoić.
„Cieszy nas tak dynamicznie rozwijająca się liczba rejestracji. Świadczy ona o tym, że mimo rekordowo szybkiego tempa budowy systemu, udało nam się zbudować wśród kierowców świadomość wprowadzanych zmian” – przyznaje Krzysztof Gorzkowski, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu Kapsch Telematic Services - wykonawcy systemu.
Aby sam proces przebiegał jak najsprawniej uruchomionych zostało 16 Punktów Obsługi Klienta oraz 56 zlokalizowanych na stacjach benzynowych i przy przejściach granicznych Punktów Dystrybucji viaTOLL. Godziny pracy niektórych Punktów Obsługi Klienta zostały wydłużone i - tak jak punkt w Ołtarzewie - czynne są całodobowo przez 6 dni w tygodniu. Do dyspozycji użytkowników oddanych zostało już 200 stanowisk obsługi klienta, a niemal codziennie powstają kolejne.
Ponadto, rejestrację w systemie prowadzą także wybrani w drodze przetargów dostawcy kart flotowych, także ci działający na rynkach zagranicznych - DKV, Trafineo, Shell Polska, EuroToll Services (Niemcy), Multiservice (Holandia), Eurotoll SAS (Francja), Vialtis (Francja) oraz E100 (Estonia).
(źródło:http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/ponad-sto-tysiecy-rejestracji-w-systemie-viatoll)
niedziela, 26 czerwca 2011
Punkt Obsługi Klienta w Ołtarzewie czynny całodobowo.
Wydłużone zostały godziny pracy Punktu Obsługi Klienta w Ołtarzewie. Punkt czynny będzie całodobowo od poniedziałku do piątku, natomiast w sobotę do 21.00. Do dyspozycji użytkowników oddanych zostało 9 stanowisk, które prowadzą rejestrację w systemie.
Przypominamy, że pełna lista Punktów Obsługi Klienta oraz Dystrybucji znajduje się w zakładce Obsługa Klienta.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/punkt-obslugi-klienta-w-oltarzewie-czynny-calodobowo)
Przypominamy, że pełna lista Punktów Obsługi Klienta oraz Dystrybucji znajduje się w zakładce Obsługa Klienta.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/punkt-obslugi-klienta-w-oltarzewie-czynny-calodobowo)
Ruszyło 12 kolejnych punktów rejestracji w systemie viaTOLL
Uruchomiona została usługa rejestracji w systemie viaTOLL w 12 kolejnych Punktach Dystrybucji, zlokalizowanych na stacjach sieci BP (5) oraz Orlen (7). Punkty te znajdują się Gliwicach, Wesołej, Lipówkach, Szydłowcu, Katowicach (2), Kaliszu, Brzegach, Bydgoszczy, Morzyczanie, Węgierskiej Górce oraz Tomaszowie Mazowieckim.
Poniżej znajduje się pełna lista nowych Punktów Dystrybucji wraz z danymi adresowymi i współrzędnymi GPS. Pozostałe punkty znaleźć można w zakładce Obsługa Klienta.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/ruszylo-5-kolejnych-punktow-rejestracji-w-systemie-viatoll)
Poniżej znajduje się pełna lista nowych Punktów Dystrybucji wraz z danymi adresowymi i współrzędnymi GPS. Pozostałe punkty znaleźć można w zakładce Obsługa Klienta.
Stacja | Adres | Województwo | Lokalizacja | Godziny otwarcia | GPS1 | GPS2 |
BP | Kościuszki 263 26-500 Szydłowiec | Mazowieckie | DK 7 | Całodobowo | 51,244280 | 20,880970 |
BP | Lipówki 08-440 Pilawa | Mazowieckie | DK 17 | Całodobowo | 51,958600 | 21,569830 |
BP | 97-200 Tomaszów Mazowiecki | Łódzkie | DK 8 | Całodobowo | 51,514810 | 19,905610 |
BP | Wesoła 23A 59-700 Bolesławiec | Dolnośląskie | Miejska, dojazd do A4 | Całodobowo | 51,265610 | 15,559700 |
BP | Łabędzka 44 44-100 Gliwice | Śląskie | DK 4 dojazd do A4 | Całodobowo | 50,314430 | 18,623990 |
PKN Orlen | ul. Murckowska 22 40-266 Katowice | Śląskie | Miejska, przy wjeździe na A4 | Całodobowo | 50,254315 | 19,047516 |
PKN Orlen | ul. Murckowska 9 40-266 Katowice | Śląskie | okolice wjazdu na A4; tranzyt | Całodobowo | 50,252518 | 19,048341 |
PKN Orlen | ul. Zielona 60, 34-350 Węgierska Góra | Śląskie | DK 69 | Całodobowo | 49,604400 | 19,116300 |
PKN Orlen | ul. Poznańska 99 62-818 Kalisz | Wielkopolskie | Krajowa 2, niedaleko wjazdu na A2 | Całodobowo | 51,764180 | 18,062620 |
PKN Orlen | ul.Sobków 139 28-305 Brzegi | Świętokrzyskie | Przy S7 | Całodobowo | 50,723320 | 20,388380 |
PKN Orlen | ul. Szczecińska 73-108 Morzyczyn | Zachodniopomorskie | dojazd S 10 | Całodobowo | 53,352770 | 14,913050 |
PKN Orlen | ul. Gdańska 252 Bydgoszcz 85-674 | Kujawsko-Pomorskie | DK10 | Całodobowo | 53,17157 | 18,05174 |
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/ruszylo-5-kolejnych-punktow-rejestracji-w-systemie-viatoll)
poniedziałek, 20 czerwca 2011
Wystartowało 11 nowych punktów rejestracji w systemie viaTOLL
Uruchomiona została usługa rejestracji w systemie viaTOLL w 7 dodatkowych Punktach Dystrybucji, zlokalizowanych na stacjach Orlen, oraz 4 Punktach Dystrybucji na stacjach sieci BP. Punkty te znajdują się Warszawie (4), Grójcu, Białobrzegach, Kobiórze, Nowym Dworze, Jaworznie, Czechowicach – Dziedzicach oraz Zamościu Starym. Początkowo płatności na stacjach Orlenu będą mogły być wnoszone jedynie za pośrednictwem kart płatniczych, kredytowych oraz zaakceptowanych kart flotowych, lecz już niebawem zostanie udostępniona możliwość wpłat w gotowce.
Poniżej znajduje się pełna lista nowych Punktów Dystrybucji wraz z danymi adresowymi i współrzędnymi GPS. Pozostałe punkty znaleźć można w zakładce Obsługa Klienta.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/wystartowalo-11-nowych-punktow-rejestracji-w-systemie-viatoll)
Poniżej znajduje się pełna lista nowych Punktów Dystrybucji wraz z danymi adresowymi i współrzędnymi GPS. Pozostałe punkty znaleźć można w zakładce Obsługa Klienta.
Stacja | Adres | Droga | Godziny otwarcia | GPS1 | GPS2 |
PKN Orlen | ul. Mszczonowska 44 05-600 Grójec | DK7 | Całodobowo | 51,868450 | 20,852097 |
PKN Orlen | ul. Krakowska 88 26-800 Białobrzegi | S7 | Całodobowo | 51,643393 | 20,958006 |
PKN Orlen | ul. Gen. Thome 05-102 Nowy Dwór | K 62, dojazd do S7 | Całodobowo | 52,447690 | 20,692240 |
PKN Orlen | 02-495 Warszawa ul. Spisaka 1A | Dojazd DK7 i DK 8 | Całodobowo | 52,181600 | 20,885770 |
PKN Orlen | 01-304 Połczyńska Mory 121 | DK 2 | Całodobowo | 52,216050 | 20,880770 |
PKN Orlen | ul. Powązkowska 43 01-797 Warszawa | Miejska, dojazd do obwodnicy Warszawy | Całodobowo | 52,259260 | 20,959640 |
PKN Orlen | 03-694 Radzymińska/Bystra | DK 54, dojazd do S22 | Całodobowo | 52,292730 | 21,079180 |
BP | Beskidzka 3 43-210 Kobiór | DK 1 | Całodobowo | 50,053920 | 18,949800 |
BP | Krakowska 6C 43-600 Jaworzno | miejska, dojazd do A4 | Całodobowo | 50,190320 | 19,28 |
BP | Dziedzice Legionów 251 43-502 Czechowice | Miejska, dojazd do S1 i A4 | Całodobowo | 49,869360 | 19,029170 |
BP | Zamość Stary 26-704 Przyłęk | DK 12, dojazd do S7 | Całodobowo | 51,372270 | 21,705740 |
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/wystartowalo-11-nowych-punktow-rejestracji-w-systemie-viatoll)
10 Punktów Dystrybucji rozpoczęło rejestrację w systemie viaTOLL.
Kompetencje 10 Punktów Dystrybucji zostały rozszerzone, dzięki czemu świadczą one także usługę rejestracji w systemie viaTOLL. Zlokalizowane w Myślenicach, Kępnie, Kobierzycach, Gliwicach, Poznaniu, Mikołowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Przemyślu oraz Potoku Małym Punkty Dystrybucji dotychczas pełniły funkcje informacyjne.
Teraz możliwa jest w nich także pełna rejestracja oraz odebranie urządzenia pokładowego viaBOX. W najbliższej przyszłości rozszerzone będą także kompetencje kolejnych Punktów Dystrybucji.
Dokładny adres Punktów Dystrybucji wraz ze współrzędnymi GPS oraz godzinami otwarcia znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce Obsługa Klienta.(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/10-punktow-dystrybucji-rozpoczelo-rejestracje-w-systemie-viatoll)
System viaTOLL na czas
System elektronicznego poboru opłat na drogach w Polsce ruszy zgodnie z planem 1 lipca 2011 roku.
- Data startu systemu 1 lipca bieżącego roku nie jest i nigdy nie była zagrożona. Prace idą pełną parą i od początku przyszłego miesiąca system będzie w pełni funkcjonalny – mówił Krzysztof Gorzkowski, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu Kapsch Telematic Services - wykonawcy systemu, podczas konferencji prasowej, która odbyła się 14 czerwca w Warszawie.
Jak zapewniali na konferencji przedstawiciele KTS, polski system viaTOLL powstaje w rekordowym tempie. - W niewiele ponad 8 miesięcy nasza firma miała za zadanie zaprojektować i wprowadzić w Polsce szczelny i w pełni funkcjonalny nowoczesny system poboru opłat. Wyzwanie to, było tym większe, że w innych krajach proces ten trwał nawet trzy i więcej lat. Na nieco ponad dwa tygodnie przed startem systemu mogę spokojnie powiedzieć, że, pomimo że przyszło nam zmagać się ze specyfiką polskiego rynku i wieloma wynikającymi z tego przeciwnościami, wyrobimy się na czas i 1 lipca, zgodnie z planem uruchomimy w pełni funkcjonalny system elektronicznego poboru opłat na drogach – dodał Gorzkowski.
Na konferencji przedstawione zostały również procedury dotyczące egzekwowania prawidłowego dokonywania opłat w systemie viaTOLL oraz zaprezentowano jedną z 34 przekazanych ostatnio Mobilnych Jednostek Kontrolnych. Jak zapewniali przedstawiciele Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego, egzekwowanie przepisów zyskało nowy wymiar, a jakiekolwiek próby ominięcia obowiązku wnoszenia opłat w praktyce nie będą mogły się powieść.
Dysponując najnowocześniejszym sprzętem elektronicznym inspektorzy będą mieli możliwość kontrolować pojazdy na podstawie informacji przesyłanych z Centrum Zarządzania lub bezpośrednio na podstawie wskazań urządzeń zainstalowanych na pokładach swoich jednostek. Kontrolerzy nie będą już musieli łapać nieuczciwych kierowców na gorącym uczynku. Dzięki elektronicznemu zapisowi zdarzeń, osoba, która nie zapłaci za przejazd płatnym odcinkiem drogi będzie mógł zostać złapany nawet kilkaset kilometrów dalej na bezpłatnej drodze, nawet rok czy dwa lata później. System będzie szczelny, a egzekucja kary nieuchronna.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/system-viatoll-na-czas)
- Data startu systemu 1 lipca bieżącego roku nie jest i nigdy nie była zagrożona. Prace idą pełną parą i od początku przyszłego miesiąca system będzie w pełni funkcjonalny – mówił Krzysztof Gorzkowski, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu Kapsch Telematic Services - wykonawcy systemu, podczas konferencji prasowej, która odbyła się 14 czerwca w Warszawie.
Jak zapewniali na konferencji przedstawiciele KTS, polski system viaTOLL powstaje w rekordowym tempie. - W niewiele ponad 8 miesięcy nasza firma miała za zadanie zaprojektować i wprowadzić w Polsce szczelny i w pełni funkcjonalny nowoczesny system poboru opłat. Wyzwanie to, było tym większe, że w innych krajach proces ten trwał nawet trzy i więcej lat. Na nieco ponad dwa tygodnie przed startem systemu mogę spokojnie powiedzieć, że, pomimo że przyszło nam zmagać się ze specyfiką polskiego rynku i wieloma wynikającymi z tego przeciwnościami, wyrobimy się na czas i 1 lipca, zgodnie z planem uruchomimy w pełni funkcjonalny system elektronicznego poboru opłat na drogach – dodał Gorzkowski.
Na konferencji przedstawione zostały również procedury dotyczące egzekwowania prawidłowego dokonywania opłat w systemie viaTOLL oraz zaprezentowano jedną z 34 przekazanych ostatnio Mobilnych Jednostek Kontrolnych. Jak zapewniali przedstawiciele Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego, egzekwowanie przepisów zyskało nowy wymiar, a jakiekolwiek próby ominięcia obowiązku wnoszenia opłat w praktyce nie będą mogły się powieść.
Dysponując najnowocześniejszym sprzętem elektronicznym inspektorzy będą mieli możliwość kontrolować pojazdy na podstawie informacji przesyłanych z Centrum Zarządzania lub bezpośrednio na podstawie wskazań urządzeń zainstalowanych na pokładach swoich jednostek. Kontrolerzy nie będą już musieli łapać nieuczciwych kierowców na gorącym uczynku. Dzięki elektronicznemu zapisowi zdarzeń, osoba, która nie zapłaci za przejazd płatnym odcinkiem drogi będzie mógł zostać złapany nawet kilkaset kilometrów dalej na bezpłatnej drodze, nawet rok czy dwa lata później. System będzie szczelny, a egzekucja kary nieuchronna.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/system-viatoll-na-czas)
środa, 8 czerwca 2011
Rejestracja w systemie viaTOLL krok po kroku
Od 1 lipca 2011, każdy użytkownik poruszający się pojazdem samochodowym lub zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony lub autobusem niezależnie od jego dopuszczalnej masy całkowitej po sieci dróg płatnych, będzie zobowiązany dokonywać opłaty elektronicznej. Poniżej podajemy przydatne informacje jak zarejestrować się w systemie viaTOLL i jak otrzymać niezbędne urządzenie pokładowe viaBOX przypisane do każdego zarejestrowanego w nim pojazdu. PRZYPOMINAMY, ŻE KIEROWCY PRZYBYWAJĄCY Z ZAGRANICY, KTÓRZY PO 1 LIPCA BĘDĄ CHCIELI SKORZYSTAĆ Z SIECI DRÓG OBJĘTYCH SYSTEMEM viaTOLL, A POJAZDY PODLEGAJĄCE REJESTRACJI NIE STANOWIĄ ICH WŁAŚNOŚCI BĘDĄ MUSIELI PRZEDSTAWIĆ PEŁNOMOCNICTWO DO PODPISANIA UMOWY.
Krok 1
Sprawdź, czy w Twojej flocie znajdują się pojazdy, które podlegają obowiązkowi uiszczania opłaty elektronicznej. Sprawdź czy te pojazdy będą poruszać się po sieci dróg płatnych. Informacje na temat sieci dróg płatnych znajdziesz tutaj: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/siec-drog
Krok 2
Określ, czy chcesz założyć konto przedpłacone (pre-pay), czy z odroczoną płatnością (post-pay). Ten wybór będzie miał wpływ na to, jakie dokumenty będziesz musiał przedstawić. Konto przedpłacone to takie, którego użytkownik zobowiązany jest zasilić konto zanim zarejestrowane przez niego pojazdy podlegające opłacie wjadą na sieć dróg płatnych. W przypadku konta z odroczoną płatnością (post-pay) użytkownik dokonuje opłat po ich naliczeniu przez pobierającego opłatę elektroniczną, a płatność dokonywana jest po zakończeniu okresu rozliczeniowego,
Krok 3
Skompletuj następujące informacje i dokumenty firmy oraz każdego pojazdu, który chcesz zarejestrować w systemie viaTOLL. Do zarejestrowania w systemie viaTOLL i utworzenia konta użytkownika potrzebne są następujące dokumenty i informacje:
• Nazwisko i imię właściciela, dane kontaktowe (adres, e-mail, numer telefonu) lub w przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest firma – dane firmy (nazwa firmy, adres, forma prawna firmy, KRS lub wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej, numer NIP, numer i seria dowodu tożsamości osoby reprezentującej firmę),
• Dowód osobisty lub paszport,
• Dowód rejestracyjny pojazdu lub kopia dowodu rejestracyjnego,
• Kopia wyciągu z rejestru działalności gospodarczej lub kopia wyciągu z rejestru przedsiębiorstw (w przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest firma),
• Kopia dokumentu potwierdzającego klasę emisji EURO (akceptowane są określone, powszechnie stosowane świadectwa potwierdzające klasę emisji spalin)*,
• Pełnomocnictwo do podpisania umowy (w przypadku, gdy umowa jest zawierana na rzecz właściciela pojazdu przez osobę upoważnioną),
• Kopia umowy leasingowej lub upoważnienie leasingodawcy (jeśli pojazd jest w leasingu)
• Informacja o preferowanym sposobie dokonywania opłaty elektronicznej,
• Adres korespondencyjny oraz informacje o preferowanym kanale komunikacji (numer telefonu komórkowego do otrzymywania SMS-ów i odbierania telefonów, numer telefonu stacjonarnego, adres e-mail, fax).
• Gwarancja zabezpieczająca w formie pieniężnej, gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa wystawiona na rzecz GDDKiA (dotyczy wyłącznie kont z odroczoną płatnością (post-pay),
Krok 4
Znajdź najbliższy Punkt Dystrybucji zlokalizowany przy granicach państwowych Polski lub Punkt Obsługi Klienta.
Udaj się tam z kompletem wyżej wymienionych dokumentów. W tych punktach można zakończyć proces rejestracji poprzez podpisanie umowy pomiędzy właścicielem pojazdu/pojazdów (lub jego pełnomocnikiem), a operatorem systemu viaTOLL.
Przed wizytą w wyżej wymienionych punktach możesz dokonać rejestracji wstępnej, która skraca czas właściwej rejestracji. Z usługi rejestracji wstępnej powinny zwłaszcza skorzystać firmy transportowe, posiadające dużą liczbę pojazdów podlegających obowiązkowi dokonywania opłaty elektronicznej.
Za każde urządzenie viaBOX pobierana jest kaucja w wysokości 120 PLN. Jeżeli założysz konto przedpłacone, będziesz musiał je zasilić zanim zarejestrowane w systemie pojazdy zaczną korzystać z sieci dróg płatnych. Minimalne zasilenie konta wynosi 120 PLN za każdy pojazd. Wpłaty można dokonać gotówką, przelewem, kartą bankową lub kartą paliwową
Podczas rejestracji użytkownik określa kanał komunikacji, za pomocą którego będzie się z nim kontaktował operator systemu viaTOLL. Możliwe kanały komunikacji to m.in. telefon komórkowy, telefon stacjonarny, poczta e-mail itd.
Krok 5
Zainstaluj urządzenie pokładowe viaBOX w pojeździe. Jeśli posiadasz kilka pojazdów zwróć uwagę, by viaBOX został zainstalowany w tym pojeździe, do którego został przypisany.
Dodatkowe informacje
Szczegółowe i aktualne informacje dotyczące poboru, opłaty elektronicznej i wysokości jej stawek, sieci dróg płatnych, sieci Punktów Dystrybucji i Punktów Obsługi Klienta uzyskać można:
• na stronie internetowej systemu viaTOLL – www.viatoll.pl
• lub dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta pod nr tel. 800 101 101 (numer bezpłatny dla telefonów stacjonarnych w Polsce) lub + 48 22 521 10 10 (dla telefonów komórkowych i dzwoniących z zagranicy koszt połączenia zgodnie ze stawką operatora).
* Ustalanie klasy emisji spalin
Klasę emisji EURO ustala się na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 listopada 2010 zmieniające rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach lub na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 marca 2009 Dz.U.Nr.54 poz 443 w sprawie certyfikatów potwierdzających spełnienie przez pojazd odpowiednich wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruchu przez producenta lub importera będącego upoważnionym przedstawicielem producenta pojazdu. W przypadku braku stosownych dokumentów, klasę emisji pojazdu należy określać na podstawie zasad wskazanych w Załączniku Nr 2a par 1 pkt.2 lit.a - e i pkt. 3 lit. a - e rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzoru dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2007 r. Nr 137, poz 986 z późn. zm.).
Poniżej prezentujemy listę, z której można określić na podstawie roku produkcji pojazdu jaką normę emisji spalin spełnia.
Pojazdy osobowe o DMC do 3,5 tony.
• 1992-1995 EURO 1
• 1996-1999 EURO 2
• 2000-2004 EURO 3
• 2005-2009 EURO 4
• od 2010 EURO 5
Pojazdy ciężarowo - osobowe, ciężarowe i specjalne o DMC do 3,5 tony
• 1994-1996 EURO 1
• 1997-1999 EURO 2
• 2000-2004 EURO 3
• 2005-2009 EURO 4
• od 2010 EURO 5
Autobusy, samochody ciężarowe, specjalne lub ciągniki samochodowe o DMC powyżej 3,5 tony
• 1992-1994 EURO 1
• 1995-1999 EURO 2
• 2000-2004 EURO 3
• 2005-2007 EURO 4
• od 2008 EURO 5
W przypadku braku możliwości jednoznacznego określenia klasy emisji pojazdu należy zaklasyfikować go do klasy EURO 1.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/rejestracja-w-systemie-viatoll-krok-po-kroku)
Krok 1
Sprawdź, czy w Twojej flocie znajdują się pojazdy, które podlegają obowiązkowi uiszczania opłaty elektronicznej. Sprawdź czy te pojazdy będą poruszać się po sieci dróg płatnych. Informacje na temat sieci dróg płatnych znajdziesz tutaj: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/siec-drog
Krok 2
Określ, czy chcesz założyć konto przedpłacone (pre-pay), czy z odroczoną płatnością (post-pay). Ten wybór będzie miał wpływ na to, jakie dokumenty będziesz musiał przedstawić. Konto przedpłacone to takie, którego użytkownik zobowiązany jest zasilić konto zanim zarejestrowane przez niego pojazdy podlegające opłacie wjadą na sieć dróg płatnych. W przypadku konta z odroczoną płatnością (post-pay) użytkownik dokonuje opłat po ich naliczeniu przez pobierającego opłatę elektroniczną, a płatność dokonywana jest po zakończeniu okresu rozliczeniowego,
Krok 3
Skompletuj następujące informacje i dokumenty firmy oraz każdego pojazdu, który chcesz zarejestrować w systemie viaTOLL. Do zarejestrowania w systemie viaTOLL i utworzenia konta użytkownika potrzebne są następujące dokumenty i informacje:
• Nazwisko i imię właściciela, dane kontaktowe (adres, e-mail, numer telefonu) lub w przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest firma – dane firmy (nazwa firmy, adres, forma prawna firmy, KRS lub wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej, numer NIP, numer i seria dowodu tożsamości osoby reprezentującej firmę),
• Dowód osobisty lub paszport,
• Dowód rejestracyjny pojazdu lub kopia dowodu rejestracyjnego,
• Kopia wyciągu z rejestru działalności gospodarczej lub kopia wyciągu z rejestru przedsiębiorstw (w przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest firma),
• Kopia dokumentu potwierdzającego klasę emisji EURO (akceptowane są określone, powszechnie stosowane świadectwa potwierdzające klasę emisji spalin)*,
• Pełnomocnictwo do podpisania umowy (w przypadku, gdy umowa jest zawierana na rzecz właściciela pojazdu przez osobę upoważnioną),
• Kopia umowy leasingowej lub upoważnienie leasingodawcy (jeśli pojazd jest w leasingu)
• Informacja o preferowanym sposobie dokonywania opłaty elektronicznej,
• Adres korespondencyjny oraz informacje o preferowanym kanale komunikacji (numer telefonu komórkowego do otrzymywania SMS-ów i odbierania telefonów, numer telefonu stacjonarnego, adres e-mail, fax).
• Gwarancja zabezpieczająca w formie pieniężnej, gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa wystawiona na rzecz GDDKiA (dotyczy wyłącznie kont z odroczoną płatnością (post-pay),
Krok 4
Znajdź najbliższy Punkt Dystrybucji zlokalizowany przy granicach państwowych Polski lub Punkt Obsługi Klienta.
Udaj się tam z kompletem wyżej wymienionych dokumentów. W tych punktach można zakończyć proces rejestracji poprzez podpisanie umowy pomiędzy właścicielem pojazdu/pojazdów (lub jego pełnomocnikiem), a operatorem systemu viaTOLL.
Przed wizytą w wyżej wymienionych punktach możesz dokonać rejestracji wstępnej, która skraca czas właściwej rejestracji. Z usługi rejestracji wstępnej powinny zwłaszcza skorzystać firmy transportowe, posiadające dużą liczbę pojazdów podlegających obowiązkowi dokonywania opłaty elektronicznej.
Za każde urządzenie viaBOX pobierana jest kaucja w wysokości 120 PLN. Jeżeli założysz konto przedpłacone, będziesz musiał je zasilić zanim zarejestrowane w systemie pojazdy zaczną korzystać z sieci dróg płatnych. Minimalne zasilenie konta wynosi 120 PLN za każdy pojazd. Wpłaty można dokonać gotówką, przelewem, kartą bankową lub kartą paliwową
Podczas rejestracji użytkownik określa kanał komunikacji, za pomocą którego będzie się z nim kontaktował operator systemu viaTOLL. Możliwe kanały komunikacji to m.in. telefon komórkowy, telefon stacjonarny, poczta e-mail itd.
Krok 5
Zainstaluj urządzenie pokładowe viaBOX w pojeździe. Jeśli posiadasz kilka pojazdów zwróć uwagę, by viaBOX został zainstalowany w tym pojeździe, do którego został przypisany.
Dodatkowe informacje
Szczegółowe i aktualne informacje dotyczące poboru, opłaty elektronicznej i wysokości jej stawek, sieci dróg płatnych, sieci Punktów Dystrybucji i Punktów Obsługi Klienta uzyskać można:
• na stronie internetowej systemu viaTOLL – www.viatoll.pl
• lub dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta pod nr tel. 800 101 101 (numer bezpłatny dla telefonów stacjonarnych w Polsce) lub + 48 22 521 10 10 (dla telefonów komórkowych i dzwoniących z zagranicy koszt połączenia zgodnie ze stawką operatora).
* Ustalanie klasy emisji spalin
Klasę emisji EURO ustala się na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 listopada 2010 zmieniające rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach lub na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 marca 2009 Dz.U.Nr.54 poz 443 w sprawie certyfikatów potwierdzających spełnienie przez pojazd odpowiednich wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruchu przez producenta lub importera będącego upoważnionym przedstawicielem producenta pojazdu. W przypadku braku stosownych dokumentów, klasę emisji pojazdu należy określać na podstawie zasad wskazanych w Załączniku Nr 2a par 1 pkt.2 lit.a - e i pkt. 3 lit. a - e rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzoru dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2007 r. Nr 137, poz 986 z późn. zm.).
Poniżej prezentujemy listę, z której można określić na podstawie roku produkcji pojazdu jaką normę emisji spalin spełnia.
Pojazdy osobowe o DMC do 3,5 tony.
• 1992-1995 EURO 1
• 1996-1999 EURO 2
• 2000-2004 EURO 3
• 2005-2009 EURO 4
• od 2010 EURO 5
Pojazdy ciężarowo - osobowe, ciężarowe i specjalne o DMC do 3,5 tony
• 1994-1996 EURO 1
• 1997-1999 EURO 2
• 2000-2004 EURO 3
• 2005-2009 EURO 4
• od 2010 EURO 5
Autobusy, samochody ciężarowe, specjalne lub ciągniki samochodowe o DMC powyżej 3,5 tony
• 1992-1994 EURO 1
• 1995-1999 EURO 2
• 2000-2004 EURO 3
• 2005-2007 EURO 4
• od 2008 EURO 5
W przypadku braku możliwości jednoznacznego określenia klasy emisji pojazdu należy zaklasyfikować go do klasy EURO 1.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/rejestracja-w-systemie-viatoll-krok-po-kroku)
Godziny otwarcia wszystkich Punktów Obsługi Klienta wydłużone!
Od dzisiaj aż do 31 lipca br. godziny pracy wszystkich Punktów Obsługi Klienta (POK) systemu viaTOLL zostały wydłużone. Szesnaście POKów zlokalizowanych po jednym w każdym województwie czynnych jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 21.00, zaś w soboty od 8.00 do 14.00.
Pełna lista Punktów Obsługi Klienta wraz z danymi adresowymi oraz godzinami otwarcia znajduje się na naszej stronie w zakładce Obsługa Klienta>Punkty Obsługi Klienta. Ponadto dostępna jest także wyszukiwarka Punktów Obsługi Klienta, która w łatwy i szybki sposób pozwoli zlokalizować najbliższy punkt.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/godziny-otwarcia-wszystkich-punktow-obslugi-klienta-wydluzone)
Pełna lista Punktów Obsługi Klienta wraz z danymi adresowymi oraz godzinami otwarcia znajduje się na naszej stronie w zakładce Obsługa Klienta>Punkty Obsługi Klienta. Ponadto dostępna jest także wyszukiwarka Punktów Obsługi Klienta, która w łatwy i szybki sposób pozwoli zlokalizować najbliższy punkt.
(źródło: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/aktualnosci/godziny-otwarcia-wszystkich-punktow-obslugi-klienta-wydluzone)
Subskrybuj:
Posty (Atom)